Informace k ubytování a pobytu
DÉLKA POBYTU
První a poslední den zájezdu jsou určeny k dopravě a předání ubytování, nejsou považovány za dny plnohodnotného rekreačního pobytu. Zájezd začíná odbavením na letišti v ČR a končí návratem zpět.
OBECNÉ INFORMACE
Název Vámi vybrané ubytovací kapacity (hotel, apartmán) bude uveden v Cestovní smlouvě a na voucheru (poukaz na služby). Při ubytování v místě pobytu přiděluje pokoje přímo recepce ubytovací kapacity, cestovní kancelář tuto skutečnost nemůže ovlivnit. Pokoje jsou přidělovány nejdříve od 12.00 do 16.00 hod. Brzký příjezd neopravňuje k předčasnému užívání pokoje. Pokud máte zájem o ubytování ihned po příletu, nabízíme Vám možnost příplatku (early check-in), který je nutné předem objednat v cestovní kanceláři.
Při ubytování více než 2 osob v jednom pokoji jsou další lůžka řešena přistýlkou, která není plnohodnotným lůžkem (pohovka, skládací lehátko atd.). Přistýlka bývá někdy menší než lůžko, proto v případě 3. osoby většího vzrůstu doporučujeme vyžádat si v cestovní kanceláři podrobnější informace již při výběru zájezdu. Toto neplatí pro ubytovací kapacity s větším množstvím ložnic.
Pokud jste v naší nabídce nenašli Váš oblíbený hotel či jiný typ pokoje v určitém hotelu, poskytneme Vám další informace v naší kanceláři. K rozvíjejícímu se cestovnímu ruchu v letoviscích patří stavební činnost, kterou cestovní kancelář není schopna ovlivnit. Při rezervaci zájezdu nemáme vždy k dispozici aktuální informace o stavební činnosti v okolí daného hotelu.
Většina objektů neakceptuje pobyt zvířat v komplexu. Informace o hotelích, ve kterých je pobyt zvířat možný, obdržíte v cestovní kanceláři Canaria Travel CZ.
Jestliže hotel neurčí jinak, je nutné v den odjezdu vyklidit pokoje do 12 hodin, a to bez ohledu na hodinu odjezdu. V případě, že odjíždíte později, recepce určí místo pro úschovu Vašich zavazadel nebo můžete využít placenou službu prodloužení pokoje (late check-out). Tuto službu si můžete objednat a zaplatit při rezervaci zájezdu v cestovní kanceláři, nebo den před ukončením pobytu.
Vzhledem ke zvýšeným hygienickým opatřením spojených s pandemii COVID 19 upravily některé hotely nutnost opustit hotelový pokoj v den odjezdu nejdéle do 11:00 hod.
Služby dřívějšího ubytování (early check-in) a pozdějšího opuštění pokoje (late check-out) jsou závislé na aktuální nabídce ubytování a to jen v případě, že hotel má možnost tomuto požadavku vyhovět.
STRAVOVÁNÍ
Objednaný rozsah stravování je uveden na voucheru k ubytování. Mimo program all inclusive se v hotelech platí u oběda i večeře konzumace nápojů. Někde je možná platba v hotovosti, většinou se však účet za nápoje pouze podepisuje a přičítá k účtu pokoje.
V případě plné penze začíná stravování obědem, u polopenze večeří, u obou typů končí poslední den snídaní. Program all inclusive začíná, bez ohledu na čas nástupu ubytování, ve 12.00 hodin prvního dne ubytování a končí ve 12.00 hodin posledního dne ubytování (bez ohledu na hotelem stanovené časy oběda). Čerpání stravování není závislé na vyklizení pokoje (ani na dřívější check-in a pozdější check-out).
Z důvodu legislativního zpřísnění hygienických pravidel neposkytují hotely náhradu za nečerpaný oběd nebo večeři tzv. "svačinové balíčky", rovněž odmítají přípravu studených večeří/brzkých snídaní. Náhrada či kompenzace se v těchto případech neposkytuje.
V některých hotelech je hostům připnout na zápěstí plastový náramek pro účely identifikace. Všichni hoteloví hosté jsou povinni nosit tento náramek pro účely identifikace, aby nedocházelo k nepříjemnostem nebo k možnosti záměny druhu stravování či čerpání služeb.
V případě objednaných večeří (včetně programu all inclusive) vyžadují hotely u mužů dlouhé kalhoty. Do restaurace není povolen vstup v plážovém oblečení. Na sváteční večeře (Vánoce, Silvestr) je nutné formální oblečení.
PŘÍPLATKY A SLUŽBY
U většiny ubytovacích kapacit (viz popis hotelu) je možné objednat si výhled na moře, typ pokoje z rozšířené nabídky, jiný druh stravování atd. Služby a ceny jsou uvedeny u jednotlivých hotelů na www.canariatravel.cz (jsou na objednání a závisí na dostupnosti).
CENNÉ PŘEDMĚTY
Vzhledem k tomu, že i na Kanárských ostrovech hrozí nebezpečí krádeží Vašich cenností, je důležité si na své věci dávat pozor. K uložení cenností a dokladů doporučujeme domluvit si hned při příjezdu na hotel pronájem trezoru (za poplatek). Většina hotelů má trezory přímo na pokoji, někde jsou bezpečnostní schránky v recepci.
Pozor! Cennosti, peníze a věci osobní potřeby nejsou předmětem cestovního pojištění a cestovní kancelář ani hotel za případné ztráty nezodpovídají.
ZÁSTUPCI CESTOVNÍ KANCELÁŘE
Po příletu do cílové destinace, v příletové letištní hale Vás bude očekávat delegát (s logem cestovní kanceláře Canaria Travel CZ), který Vám zajistí odvoz do hotelu, popř. pomůže s ubytováním. V průběhu Vaší dovolené Vás delegát cestovní kanceláře, dle dohody, navštíví při domluvených konzultačních schůzkách a podá Vám základní informace. Pokud budete mít jakýkoli problém, oznamte jej co nejdříve svému delegátovi, bude se snažit Vám pomoci.
Telefonní číslo na delegáta je uvedeno na každé letence a získáte jej i v informační obálce, kterou obdržíte od delegáta po příletu do destinace. Delegáti nejsou osobně k dispozici na ostrovech La Palma, La Gomera a El Hierro.
POPLATKY ZA SLUŽBY
Některé služby a sportovní aktivity, které jsou uvedeny u jednotlivých ubytovacích kapacit, je nutné platit na místě zvlášť (pronájem minibaru, televize, trezoru, telefonu, internetu na pokojích, sportovních hřišť nebo náčiní, výměna ručníků apod.), nebo předem uhradit kredit za užívání a poplatek za pronájem. V průběhu roku se mohou tyto požadavky měnit, takže pokud je některá ze služeb pro Vás prioritní a rozhodující pro výběr hotelu, doporučujeme Vám její verifikaci v Canaria Travel CZ. V průběhu sezony mohou být služby ze strany hotelových řetězců pozměněny.
Některé hotely požadují při příjezdu číslo kreditní karty jako jistinu na poskytované služby (konzumace, zapůjčení ručníků, pronájem trezoru, sportovního vybavení, sportovního hřiště atd.), akceptují i finanční hotovost, která je vrácena při úhradě hotelového účtu. Informace o poplatcích za služby Vám poskytne recepce hotelu.
- SLUŽBY NA PLÁŽI – Všechny pláže jsou veřejné a proto jsou všechny služby na nich nabízené placené přímo provozovateli (vodní sporty, lehátka, slunečníky, soc. vybavení apod).
- CENTRA Wellness & SPA (kryté bazény, sauna, jacuzzi, masáže apod.) - Jsou zpoplatněny a mají do nich povolen vstup pouze osoby starší 18 let, výjimečně bývají vyhrazeny i hodiny pro rodiny s dětmi a mladistvé, nebo snížena věková hranice.
- POSILOVNY - Vstup do posilovny je ve většině hotelů zdarma a povolen osobám starším 18 let. Některé hotely mají výjimku a vstup umožňují mladším osobám. Informace k vybranému hotelu obdržíte v kanceláři Canaria Travel CZ.
BAZÉNY
Vyhřívané bazény jsou na všech Kanárských ostrovech temperovány vždy maximálně na teplotu okolního vzduchu.
Pokud hotel uvádí že je bazén „v zimních měsících vyhřívaný“ - je temperován maximálně na teplotu okolního
vzduchu (do cca 23°C), v období od 21.12 do 21.3.
Lehátka u bazénů – ve většině hotelů je zakázáno rezervovat/obsazovat lehátka u bazénu bez osobní přítomnosti z důvodu omezení možnosti jejich užívání pro ostatní hosty.
KOUŘENÍ / NO SMOKING AREA
Ve Španělsku platí jeden z nejpřísnějších protikuřáckých zákonů, který vešel v platnost dne 2. 1. 2011. Podle tohoto zákona je kouření zakázáno ve všech interiérech veřejně přístupných míst včetně restaurací, barů a kaváren. Rovněž je přísně zakázáno kouřit v areálech určených k výchově dětí (i dětská hřiště a parky), zdravotnických zařízeních, dopravních prostředcích, ubytovacích zařízeních apod. Některé hotely jsou nyní již zcela nekuřácké a kouření je možné pouze zcela mimo tento rekreační areál. V souladu se španělským právem je od roku 2020 kouření zakázáno i na veřejnosti v menší než 1,5 metrové vzdálenosti od další osoby a aplikuje se nyní i na většině pláží. Pokuty za porušení se mohou pohybovat podle závažnosti od 30 € až po tisíce €.
PLÁŽE
V některých obdobích se přírodní cestou pláž mění, písek je odplaven a zpět naplaven mořem, v této době může vystoupit kamenité podloží nebo je pláž z černých oblázků.
HMYZ
K exotickým jižním zemím patří i výskyt drobného hmyzu. Specialitou Kanárských ostrovů jsou bohužel i neškodní brouci Cucarachas, kteří se vyskytují zvláště ve vlhčím období. Tento druh je někdy mylně zaměňován s evropskými šváby. Přes intenzivní snahu hoteliérů se může v určitých obdobích roku hmyz vyskytnout ve všech kategoriích ubytovacích kapacit.
SLUŽBY LÉKAŘE
Smluvní lékařský servis pro klienty zajišťuje ERV Evropská pojišťovna na všech Kanárských ostrovech. Aktuální seznam klinik obdržíte po příletu od svého delegáta v informační obálce.
Lékaře můžete kontaktovat 24 hod. denně. V případě běžného ošetření využijte asistenční službu pojišťovny, která lékaře doporučí a případně vystaví platební garanci: Euro-Center Prague, s. r. o. - tel.: +420 221 860 606, e-mail: help@euro-center.cz, nebo Vám se zajištěním lékaře může pomoci i delegát CK. Za ošetření je většinou nutné (mimo garance as. služby) zaplatit celou účtovanou částku, která Vám bude dle běžného standardu uhrazena po návratu domů.
INFORMACE O ODLETU Z DOVOLENÉ
Den před odletem domů Vás bude delegát cestovní kanceláře Canaria Travel CZ (mimo ostrovy La Gomera, El Hierro, La Palma a La Graciosa) informovat o přesném času odletu a odjezdu z hotelu. Klienti ubytovaní na ostrovech La Gomera, El Hierro a La Palma, obdrží informace o zpátečním odjezdu emailovou zprávou na hotel, nebo zprávou SMS na mobilní telefon, na ostrově La Graciosa jsou klienti informováni hotelem. U těchto ostrovů je nutné počítat s delší dobou strávenou na cestě, v případě změny směrování je možná i změna odjezdu z hotelu nebo z ostrova.