Asistenční služba pro handicapované osoby

Osoby se sníženou pohyblivostí či neslyšící osoby mohou využít bezplatné letištní asistence na invalidním vozíku. Službu je třeba objednat minimálně 72 hodin před odletem a je nutné pohyblivost cestujícího blíže specifikovat (např. zda handicapovaná osoba bude schopna dojít k sedadlu na palubě letadla, zda dokáže překonat schody, apod). Na základě těchto údajů bude asistence připravena v adekvátním rozsahu.

Asistenční služba před odletem zahrnuje pomoc při odbavení na odbavovací přepážce, pomoc při odbavení zavazadel, asistenci na bezpečnostní a pasové kontrole - průchod vyhrazeným koridorem, asistenci v neveřejné části letiště, přesun na požadované místo (restaurace, ochod) po dohodě s asistentem, asistenci v odletovém východu, přednostní odbavení a nástup do letadla, asistenci při usazení na sedadlo.

Asistenční služba po příletu zahrnuje dopravu do terminálu vozidlem Ambulift nebo minibusem, asistenci na pasové kontrole, průchod vyhrazeným koridorem, asistenci při vyzvednutí odbaveného zavazadla, doprovod na požadované místo v areálu letiště (parkoviště, zastávka MHD).


Na letišti lze po předchozí rezervaci bezplatně zapůjčit i:

  • manuální nebo elektrický vozík
  • pojízdné křeslo na delší vzdálenosti po letišti
  • pojízdné křeslo do schodů
  • pojízdné křeslo až na místě v kabině, v případě, že je cestující zcela nepohyblivý