Asistenční služba pro handicapované osoby

Osoby se sníženou pohyblivostí či neslyšící osoby mohou využít bezplatné letištní asistence na invalidním vozíku. Službu je třeba objednat minimálně 7 dní před odletem a je nutné pohyblivost cestujícího blíže specifikovat (např. zda handicapovaná osoba bude schopna dojít k sedadlu na palubě letadla, zda dokáže překonat schody, apod). Na základě těchto údajů bude asistence připravena v adekvátním rozsahu.

Asistenční služba před odletem zahrnuje pomoc při odbavení na odbavovací přepážce, pomoc při odbavení zavazadel, asistenci na bezpečnostní a pasové kontrole - průchod vyhrazeným koridorem, asistenci v neveřejné části letiště, přesun na požadované místo (restaurace, ochod) po dohodě s asistentem, asistenci v odletovém východu, přednostní odbavení a nástup do letadla, asistenci při usazení na sedadlo.

Asistenční služba po příletu zahrnuje dopravu do terminálu vozidlem Ambulift nebo minibusem, asistenci na pasové kontrole, průchod vyhrazeným koridorem, asistenci při vyzvednutí odbaveného zavazadla, doprovod na požadované místo v areálu letiště (parkoviště, zastávka MHD).


Po předchozí rezervaci v naší cestovní kanceláři lze na letišti bezplatně zajistit:

  • manuální nebo elektrický vozík
  • pojízdné křeslo na delší vzdálenosti po letišti (tzv. Asistence na delší vzdálenosti po letišti od check-inu do gate) pro cestující, kteří vyjdou schody
  • pojízdné křeslo do schodů (tzv. Asistence na delší vzdálenosti po letišti od check-inu do gate) pro cestující, kteří nevyjdou schody
  • pojízdné křeslo až na místo v kabině letadla (tzv. Asistence od check-inu až na místo v kabině letadla) pro cestující, kteří jsou zcela nepohybliví


Službu je možné objednat nejpozději 7 dní před odletem.
Veškeré změny a zrušení objednaných služeb jsou možné nejpozději 7 dní před odletem.