Informace k ubytování a pobytu

DÉLKA POBYTU

První a poslední den zájezdu jsou určeny k dopravě a předání ubytování, nejsou považovány za dny plnohodnotného rekreačního pobytu. Zájezd začíná odbavením na letišti v ČR a končí návratem zpět.

OBECNÉ INFORMACE K UBYTOVÁNÍ

Název ubytovací kapacity (hotel, apartmán) je uveden ve Smlouvě o zájezdu a v Komplexním odbavení na voucheru/poukazu na služby.

Přidělení pokoje/apartmánu je zcela v kompetenci rezervačního oddělení hotelu a při příjezdu zajištěn recepcí. Cestovní kancelář umístění nebo číslo pokoje/apartmánu nemůže nijak ovlivnit.

Čas ubytování – Po příjezdu do hotelu jsou pokoje klientům předány nejdříve od 12.00 do 16.00 hod. (dle provozních zásad hotelu).

Dřívější ubytování (early check-in) – Brzký příjezd neopravňuje k předčasnému užívání pokoje. Tuto službu si za příplatek můžete objednat již při rezervaci zájezdu, při příjezdu do hotelu ji není možné zajistit.


Přistýlka
– Při ubytování více než 2 osob v jednom pokoji jsou další lůžka řešena přistýlkou, která není plnohodnotným lůžkem (pohovka, skládací lehátko atd.). Přistýlka bývá někdy menší než lůžko, proto v případě 3. osoby většího vzrůstu doporučujeme vyžádat si v cestovní kanceláři podrobnější informace, nebo výběr vhodnějšího ubytování. Toto neplatí pro ubytovací kapacity s větším množstvím ložnic.

Stavební práce – K rozvíjejícímu se cestovnímu ruchu v letoviscích patří stavební činnost nebo částečné renovace, drobné provozní opravy či nutná údržba, které však hotely nejsou povinni hlásit. Při rezervaci zájezdu nemá vždy cestovní kancelář k dispozici aktuální informace, pokud je má, jsou ihned doplněny do prezentace hotelu. Případnou stavební činnosti v okolí hotelů nemůže ovlivnit ani cestovní kancelář ani hotel, proto za ně nemůže být ani odpovědná.

Pobyt zvířat je akceptován pouze v některých hotelech. Informace k cestování i pobytu a přehled ubytování, které akceptují domácí mazlíčky najdete ZDE.

Klimatizace - Dle nařízení vlády Kanárských ostrovů o povinných úsporách, hotely musely upravit nastavení centrální klimatizace na minimální teplotu 24 °C. Klimatizace v pokojích funguje pouze v případě zavřených balkonových dveří.

Vyklizení pokoje – V den odjezdu je dle podmínek hotelu nutné vyklidit pokoje cca od 10 do 12 hod., a to bez ohledu na hodinu odjezdu (informace v recepci hotelu). V případě pozdějšího odjezdu si zavazadla můžete uschovat na místo stanovené recepcí.

Prodloužení pokoje (late check-out) – Tato placená služba se vždy odvíjí od aktuální obsazenosti hotelu. Můžete si ji za příplatek objednat již při rezervaci zájezdu v cestovní kanceláři, nebo den před ukončením pobytu v recepci hotelu.

STRAVOVÁNÍ

Objednaný rozsah stravování je uveden na voucheru k ubytování.

Konzumace nápojů u oběda i večeře se v restauraci platí (mimo program all inclusive). Některé hotely požadují platbu v hotovosti, někde se účty po podpisu nebo pomocí čipové karty převádí na číslo pokoje a jsou hrazeny při odjezdu v hotelovém účtu.


Čerpání stravování
není závislé na době příjezdu ani odjezdu do/z hotelu, ani na době vyklizení pokoje. V případě plné penze začíná stravování obědem, u polopenze večeří, u obou typů končí poslední den snídaní. Program all inclusive začíná (bez ohledu na čas nástupu ubytování) ve 12.00 hod. prvního dne ubytování a je ukončeno ve 12.00 hod. posledního dne ubytování (bez ohledu na hotelem stanovený čas oběda).

Rozpis časů na stravování – Z důvodů většího komfortu klientů, požaduje většina hotelů při příjezdu, aby si klienti zvolili čas stravování (např. večeře). Tyto časy je nutné dodržovat po celou dobu pobytu v hotelu, změny je nutné konzultovat s recepcí.


Náhrada za nečerpaný oběd nebo večeři tzv. "svačinové balíčky"
 se z důvodu legislativního zpřísnění hygienických pravidel neposkytuje. Hotely rovněž odmítají přípravu studených večeří/brzkých snídaní. Náhrada či kompenzace se v těchto případech neposkytuje.

Náramek pro účely identifikace – Ve většině hotelů je hostům při příjezdu připnut na zápěstí plastový nebo čipový identifikační náramek. Všichni hoteloví hosté jsou povinni tento náramek nosit po celou dobu pobytu v hotelu, aby nedocházelo k nepříjemnostem při čerpání služeb nebo k možnosti záměny druhu stravování. V případě objednaných večeří (včetně all inclusive) vyžadují hotely u mužů dlouhé kalhoty, u slavnostních večeří (Vánoce, Silvestr) je nutné formální oblečení, tj. sako, někdy i kravata.


Pozor!
Do restaurace není povolen vstup v plážovém oblečení.

DELEGÁT

V letištní hale, po příletu na ostrov, Vás bude očekávat delegát s logem cestovní kanceláře Canaria Travel CZ, který Vám zajistí odvoz do hotelu, popř. pomůže s ubytováním.

Telefonní číslo na delegáta je uvedeno na každé letence a na informační obálce, kterou obdržíte od delegáta po příletu do destinace.
V průběhu dovolené Vás navštíví v hotelu při domluvených konzultačních schůzkách, obdržíte základní informace o hotelu, ostrově, možnosti výletů, dopravě apod. V případě jakýchkoli problémů delegáta informujte co nejdříve, bude se snažit Vám pomoci.

Pozor!
Delegáti nejsou osobně k dispozici na ostrovech La Palma, La Gomera, El Hierro, La Graciosa a u některých ubytovacích kapacit ve vzdálenějších oblastech ostatních ostrovů (informace jsou uvedeny u prezentace daného hotelu).

CENNÉ PŘEDMĚTY

Vzhledem k tomu, že i na Kanárských ostrovech hrozí nebezpečí krádeží, je důležité si na své věci dávat pozor. K uložení cenností a dokladů doporučujeme domluvit si hned při příjezdu na hotel pronájem trezoru (za poplatek). Většina hotelů má trezory přímo na pokoji, někde jsou bezpečnostní schránky v recepci.

Pozor! Cestujte pouze s nejnutnějšími cennostmi. Dražší věci, peníze ani věci osobní potřeby nejsou předmětem cestovního pojištění a cestovní kancelář ani hotel za případné ztráty nezodpovídají. V případě pronájmu automobilu, nenechávejte žádné věci ve vozidle – auto není trezor!

PŘÍPLATKY A POPLATKY ZA SLUŽBY

U většiny hotelů je možné objednat si při rezervaci zájezdu výhled na moře, typ pokoje z rozšířené nabídky, jiný druh stravování atd. Služby a ceny jsou uvedeny u jednotlivých hotelů na www.canariatravel.cz (jsou na objednání a závisí na dostupnosti).

Číslo kreditní karty požadují některé hotely hned při příjezdu, jako jistinu na poskytované služby (konzumace, zapůjčení ručníků, pronájem trezoru, sportovního vybavení, hřiště atd.).


Finanční hotovost
přijímá jako jistinu/kredit recepce hotelu, který neakceptuje platby kartou, případně pokud jí klient nedisponuje. Je vrácena při úhradě hotelového účtu.

Některé služby a sportovní aktivity uvedené u jednotlivých ubytovacích kapacit, je nutné platit na místě zvlášť (pronájem minibaru, televize, trezoru, telefonu, internetu na pokojích, sportovních hřišť nebo náčiní, výměna ručníků apod.), nebo předem uhradit kredit za užívání a poplatek za pronájem. V průběhu roku se mohou služby i požadavky hotelů měnit, takže pokud je některá ze služeb pro Vás prioritní a rozhodující pro výběr hotelu, doporučujeme její verifikaci v Canaria Travel CZ. Aktuální informace o službách a poplatcích Vám poskytne recepce hotelu.

Wellness & SPA centra (kryté bazény, sauna, jacuzzi, masáže apod.) jsou zpoplatněny a mají do nich povolen vstup pouze osoby starší 18 let, výjimečně může být snížena věková hranice nebo určeny hodiny pro rodiny s dětmi a mladistvé.
Posilovny ve většině hotelů je vstup zdarma, povolen osobám starším 18 let, ale některé hotely mají výjimku a vstup umožňují i mladším osobám.
Vodní atrakce jsou u vybraných hotelů zdarma, některé atrakce jsou však za příplatek. Velice často je většina atrakcí limitována výškou dítěte.
Služby na pláži jsou placené přímo provozovateli (vodní sporty, lehátka, slunečníky, soc. vybavení apod).

BAZÉNY

Na všech Kanárských ostrovech jsou bazény vyhřívány, resp. temperovány vždy maximálně na teplotu okolního vzduchu, a to pouze v zimním období, tj. od 21.12 do 21.3. Pokud hotel uvádí bazén „v zimních měsících vyhřívaný“, je temperován na teplotu okolního vzduchu, maximálně však do 23°C. Teplotu bazénů bohužel velmi ovlivňuje větrné počasí.

Lehátka a slunečníky jsou u hotelových bazénů zdarma. Je však zakázáno obsazovat (rezervovat) lehátka bez osobní přítomnosti u bazénu, a to z důvodu omezení možnosti jejich užívání ostatními hosty. Při delší nepřítomnosti osob má obsluha bazénu právo tyto lehátka uvolnit a věci složit na přilehlé místo.

KOUŘENÍ / NO SMOKING AREA

Ve Španělsku platí jeden z nejpřísnějších protikuřáckých zákonů, který vešel v platnost dne 2. 1. 2011. Podle tohoto zákona je kouření zakázáno ve všech interiérech veřejně přístupných míst včetně restaurací, barů a kaváren. Rovněž je přísně zakázáno kouřit v areálech určených k výchově dětí (i dětská hřiště a parky), zdravotnických zařízeních, dopravních prostředcích, ubytovacích zařízeních apod. Některé hotely jsou nyní již zcela nekuřácké a kouření je možné pouze zcela mimo tento rekreační areál. V souladu se španělským právem je od roku 2020 kouření zakázáno i na veřejnosti v menší než 1,5metrové vzdálenosti od další osoby a aplikuje se nyní i na většině pláží.

Pozor! Pokuty za porušení se mohou pohybovat podle závažnosti od 30 € až po tisíce €.

PLÁŽE

Všechny pláže na Kanárských ostrovech jsou veřejné a nabízené služby za poplatek (lehátka, slunečníky, sportovní aktivity apod.) zajišťují je soukromí provozovatelé. V některém období se přírodní cestou pláže mění, někdy je písek mořem i odplaven a zpět později naplaven, v této době může vystoupit na písečné pláži i kamenité podloží nebo je pláž z černých oblázků.

HMYZ

K exotickým jižním zemím patří i výskyt drobného hmyzu a specialitou Kanárských ostrovů, zvláště ve vlhčím období, jsou brouci Cucarachas Tento druh je někdy mylně zaměňován s evropskými šváby, avšak jsou jim skutečně pouze velmi podobní. Přes intenzivní snahu hoteliérů se mohou vyskytnout ve všech hotelech či bungalovech, a to i v těch nejluxusnějších, nejsou nijak škodliví a mimo ostrovy hynou.

SLUŽBY LÉKAŘE

Smluvní lékařský servis pro případ nemoci nebo úrazu zajišťuje ERV Evropská pojišťovna na všech Kanárských ostrovech. Aktuální seznam klinik obdržíte po příletu od svého delegáta v informační obálce.

Asistenční služba pojišťovny – je k dispozici 24 hod. denně, proto ji v případě potřeby obratem kontaktujte – poradí Vám, jak postupovat, určí lékaře či kliniku a vystaví platební garanci: Euro-Center Prague, s. r. o., tel.: +420 221 860 606, e-mail: help@euro-center.cz. Za ošetření je nutné (mimo garance od asistenční služby) zaplatit celou účtovanou částku, která Vám bude dle běžného standardu uhrazena po návratu domů. V případě jakýchkoli problémů kontaktujte delegáta.

INFORMACE O ODLETU Z DOVOLENÉ

Nejpozději den před odletem do ČR obdržíte potřebné informace k odjezdu od delegáta formou SMS nebo WhatsApp zprávy, na kontaktní mobilní telefon uvedený ve Smlouvě o zájezdu, případně jinou formou, dle předchozí dohody s delegátem. U ostrovů La Gomera, El Hierro, La Palma a La Graciosa je nutné počítat s delší dobou strávenou na cestě, v případě změny směrování je možná i změna odjezdu z hotelu nebo z ostrova.